Subject: Undeliverable: Introduktionskurs om byggnaders klimatpåverkan och uppföljande fördjupningskurser

From: <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Aug 2025 06:16:48 +0000

mx08-00373502.pphosted.com rejected your message to the following email addresses:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Your message wasn't delivered because the recipient's email provider rejected it.

mx08-00373502.pphosted.com gave this error:
Local Policy Violation - SPF Policy Failure

Diagnostic information for administrators:

Generating server: AM7PR03MB6674.eurprd03.prod.outlook.com

[email-masked]
mx08-00373502.pphosted.com
Remote server returned '550 5.7.0 Local Policy Violation - SPF Policy Failure'

Original message headers:

Authentication-Results-Original: ppops.net;     spf=pass
 smtp.mailfrom=[email-masked];  dmarc=none
Date: Mon, 25 Aug 2025 08:15:14 +0200
Subject: Introduktionskurs om byggnaders =?utf-8?Q?klimatp=C3=A5verkan?= och
 =?utf-8?Q?uppf=C3=B6ljande_?=
 =?utf-8?Q?f=C3=B6rdjupningskurser?=
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
To: [email-masked]
 =?us-ascii?Q?aAQCVqgjZqVufOdqdAe3cFKFKQfl8gwypwk9dmBFjOCtRPBn3vR//uaeYxV9?=
 =?us-ascii?Q?l4iRIUzjP+2Ax0C3ULoZZcWaSdH28OHsaCEDxWabvaXA56aItuOjD7++y6ZG?=
 =?us-ascii?Q?ooH7xygOB2j+4xU/dfCrWkFaWpkzaxxLFRAW+ZJKzZRqYbKNliuQJkWoXltl?=
 =?us-ascii?Q?W3ff1plcP12oRzLepLs2jbIKyTO3PZ4UHgHgAmYPsj6CIx8TNEozIpPRhXJv?=
 =?us-ascii?Q?aUZ2qxI0cPSjz1e3?=
X-Forefront-Antispam-Report:
        CIP:185.183.31.147;CTRY:US;LANG:sv;SCL:-1;SRV:;IPV:CAL;SFV:SKN;H:mx08-00373502.pphosted.com;PTR:mx08-00373502.pphosted.com;CAT:NONE;SFS:(13230040)(2092899012)(12012899012)(69100299015)(4022899009)(82310400026)(31052699007)(8096899003)(4076899003)(13003099007);DIR:INB;
X-ExternalRecipientOutboundConnectors: 9ad3cbc7-2522-4a4a-959a-9b21d005fb68
X-OriginatorOrg: nibe.onmicrosoft.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 25 Aug 2025 06:15:16.6805
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 7709e4e1-8373-4a76-53a2-08dde39ec2b2
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 9ad3cbc7-2522-4a4a-959a-9b21d005fb68
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource:
        AMS0EPF000001A4.eurprd05.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: Internet
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: AM7PR03MB6674

Subject: Introduktionskurs om byggnaders klimatpåverkan ochuppföljande fördjupningskurser
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Mon, 25 Aug 2025 08:15:14 +0200

Byggnaders klimatpåverkan och klimatdeklarationenIntroduktionskurs om byggnaders klimatpåverkan, med avsnitt om - klimatavtrycket under byggnadens livstid, från uppförande till rivning - åtgärder för minskat klimatavtryck - klimatdeklarationen i sin nuvarande och kommande version