Subject: Undeliverable: Kommande GibbsCAM version stödjer inte Win10

From: <[email-masked]>
Date: Fri, 23 May 2025 12:54:49 +0000

Delivery has failed to these recipients or groups:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Your message couldn't be delivered. Despite repeated attempts to contact the recipient's email system it didn't respond.

Contact the recipient by some other means (by phone, for example) and ask them to tell their email admin that it appears that their email system isn't accepting connection requests from your email system. Give them the error details shown below. It's likely that the recipient's email admin is the only one who can fix this problem.

For more information and tips to fix this issue see this article: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361.

Diagnostic information for administrators:

Generating server: GVXPR08MB11130.eurprd08.prod.outlook.com
Total retry attempts: 4

[email-masked]
Remote server returned '550 5.4.300 Message expired -> 450 4.7.0 Message delivery has been blocked. If you think this is an error, you can check the details and make a difference at http://www.secmail.com/c/353/4916720161.html'

Original message headers:

Date: Thu, 22 May 2025 14:54:44 +0200
Subject: Kommande GibbsCAM version =?utf-8?Q?st=C3=B6djer?= inte Win10
From: Fructus Data AB <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
To: [email-masked]
 =?utf-8?B?TE1SanFLdGVzMkpuc1VJZmIwbGdGbFBTanpPQmZuRUcrZzRCWE9oYWRUSyta?=
 =?utf-8?B?eURHL2F5cmxGdittVUFqZFdTbXRRNEVPT1pUdXhEUUJsS1Vkd2kwTDJtRHpH?=
 =?utf-8?B?Z2RvU2d1YTQxclVLUVFabE9VNlpHN3RPOFROanJEeGUxcjZxK0JSWmVYRDNi?=
 =?utf-8?B?anl0eHpNcVY1MklNQndiK05iWEt5NHdMaWhFdEc0STJCYjlMT2RFN1V0YjlM?=
 =?utf-8?B?TnZranFZWEhVdTVHdllXekxZMWtuNlJ1T3lTVzNqbkRPaVFtVDVOUk43d2pJ?=
 =?utf-8?B?Q0JnYWg3YzBxbzlrRW56SEliS1FreTY5Um9wOXdsZkxkOGF0Nmo5UU9iQnBZ?=
 =?utf-8?B?TnppN0lIZkxGTFpTMzRORUl6dXFHSTNrSWZ1ek1wcmlGaG9MT0RlYThEUk9D?=
 =?utf-8?B?dUFrRVlZTFArODU4eXhZZXgrN2ZqS3RzSHhnTDJHODZBY21maVlDTU91a0hj?=
 =?utf-8?B?elAyem5QczBUb2JKR2swOTgwOUxnMHIxOVNrN2NyMjQxcmdPR01CV3ZTMklL?=
 =?utf-8?B?OFR6bERGU1Z4MnhvRldaOTFISEsxNHNncUhFbkR2WjN5U3M2MXBrWStPMEoy?=
 =?utf-8?B?bHZzZ0lQY0VHZXNQQUtMa2Jxekg4UGpsRUVXNDJTWHg3RDhhY05NNUREUlp2?=
 =?utf-8?B?ZmJZTzA3VGdOTGloU25YVnZoWnV0ZEFoTDYzRnBNSnUzSVZkYnpHenQvR0c5?=
 =?utf-8?B?Sk1EY2tSVEFWN1dmR2lRekd1TUkzcDl3NE5FejBqY3FFaDBVMjNtZjlPR29K?=
 =?utf-8?B?WGtQcFM1MFE4ellobjB0N2dHRUlTZU9wNjBoK0tpYXdoaUhzYzRPQWJnUXpE?=
 =?utf-8?B?Q3h5QU9ndlpWNElMQUN1NEtLVTdLREZBaGYzMlp5d3oyb2h5MW8zUjZORjBz?=
 =?utf-8?B?VzZpekc2dDJ6c3UwNnlJQzJJZ1pGQnF1UFdpTFhVK2V4dWcxUUZySEZ6Q1hx?=
 =?utf-8?Q?6TYT96xoIiSazM=3D?=
X-Forefront-Antispam-Report: CIP:217.112.192.16;CTRY:FI;LANG:sv;SCL:-1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:mxb.pri.secmail.com;PTR:mxb.pri.secmail.com;CAT:NONE;SFS:(13230040)(4022899009)(69100299015)(39142699007)(31052699007)(12012899012)(4076899003)(8096899003)(13003099007);DIR:INB;
X-ExternalRecipientOutboundConnectors: 63cd081c-9828-44aa-8f09-68b9d6cbca33
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 22 May 2025 12:54:49.0286
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 221cedd9-143c-4b00-e0c9-08dd992fd62b
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 63cd081c-9828-44aa-8f09-68b9d6cbca33
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource: AMS0EPF00000196.eurprd05.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: Internet
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: AS1PR08MB7563
X-OriginatorOrg: mint.fi

Subject: Kommande GibbsCAM version stödjer inte Win10
From: Fructus Data AB <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Thu, 22 May 2025 14:54:44 +0200

http:// Till alla användare av GibbsCAM  Bästa kunder, Microsoft har tidigare meddelat att deras stöd för Windows 10 kommer avslutas i oktober 2025. Klicka på den här LÄNKEN för att läsa mer i Microsofts officiella meddelande. Ledande leverantörer till industrin har redan meddelat att deras framtida versioner av deras programvara inte längre kommer ha stöd för Windows 10. I linje med det så vill vi härmed informera er att från och med GibbsCAM 2026, som är schemalagd för release i september 2025, så kommer inte GibbsCAM längre stödja Windows 10. Vi rekommenderar därför att ni redan nu börjar planera er övergång till Windows 11, vilken har varit tillgänglig sedan oktober 2021, för att försäkra er om fortsatt kompabilitet och optimal prestanda med kommande GibbsCAM-versioner. Vi förstår att många av er fortfarande använder Windows 10, därför vill vi ge er den här informationen i förväg så ni hinner planera och utföra förändringen. Vänligen, Thorsten Strauß President GibbsCAM Har ni några funderingar eller frågor, vänligen kontakta [email-masked] 11 630Fructus Data AB / tel 08-59411630 / [email-masked] / www.fructus.se / facebookadresskälla: kundregister / nyhetsbrev prenumeranter