Subject: Undeliverable: Kurs om legionella och energifrågor i VVC- och tappvattensystem

From: <[email-masked]>
Date: Tue, 13 May 2025 06:37:25 +0000

Delivery has failed to these recipients or groups:

[email-masked]<mailto:[email-masked]>
Your message wasn't delivered. Despite repeated attempts to deliver your message, a connection to the remote server couldn't be made.

Contact the recipient by some other means (by phone, for example) and ask them to tell their email admin that it appears that your email system is unable to connecto their email system. Give them the error details shown below. It's likely that the recipient's email admin is the only one who can fix this problem.

For more information and tips to fix this issue see this article: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=389361.

Diagnostic information for administrators:

Generating server: GVYP280MB1941.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM
Receiving server: GVYP280MB1941.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM

[email-masked]
5/13/2025 6:37:25 AM - Server at GVYP280MB1941.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM returned '550 5.4.317 Message expired, cannot connect to remote server(451 5.7.3 STARTTLS is required to send mail)'
5/13/2025 6:28:56 AM - Server at hybrid.skane.se (194.103.191.242) returned '450 4.4.317 Cannot connect to remote server [Message=451 5.7.3 STARTTLS is required to send mail] [LastAttemptedServerName=hybrid.skane.se] [LastAttemptedIP=194.103.191.242:25] [SmtpSecurity=-2;-2] [GV3PEPF00000012.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM 2025-05-13T06:28:56.633Z 08DD8EBD3B3C498B](451 5.7.3 STARTTLS is required to send mail)'

Original message headers:

Date: Mon, 12 May 2025 08:26:08 +0200
Subject: Kurs om legionella och =?utf-8?Q?energifr=C3=A5gor?= i VVC- och
 tappvattensystem
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
Reply-To: [email-masked]
To: [email-masked]
 =?utf-8?B?TE9vakp6Y3ZiSXJSdXZxaDRDNGNtSDlVY3Ztb2t3YmtBM0pzMVlFM2ZvOStM?=
 =?utf-8?B?Qm1KQ29HVFI3VWNWYU5pNk5oMldJYUUvU1FydVZhSFBCNTFYUTY5aVIxNEh5?=
 =?utf-8?B?b0tCNnVGWGdwa0lXME9pYnlsWUhPSzYzNHgzQTdIV3BVRG9vV3dlRWh1V3d3?=
 =?utf-8?B?aVBSczBkN2hiOXRiL3BoYmtvN0E3UFgybTcwQU9xdnN3dndhL0NPQTJweEhW?=
 =?utf-8?B?SEdzZUZsMmtiSjUxTXRuYUlBcWxBNFBvRkV4ZllRV3NEL3FHWlpkSURoSElm?=
 =?utf-8?B?N2ZqZkFScWN6ai8vbUd1NllHNWJrTGtPQTVrcmhESlE0aU5XNlc4SEEwVzQ0?=
 =?utf-8?B?eFQ4Vks5bW5JZGJOYnlzM2JLeVJ0TGdSVGJSK1h0dlVWUU4yUjA5M0w3dE8w?=
 =?utf-8?B?aHlVL2tCckZISHpVQlI0NmhzSXJ1YytlVEtQYzkwMmhHVXczSkdLdllnUExS?=
 =?utf-8?B?aTBxMVBmRzgyYTkwMzlyTGJjRWt5TEdjNFY2dk5iZUdjQVdIMlpJV2MrRy9H?=
 =?utf-8?B?bkZMck05RzFFQytOa3J6cmxvcDdtVHJmdmZZck5sSnlCUEFTa1VmSWd1dVNx?=
 =?utf-8?B?OTFpYkVIZ2Jjd0JSWk54bmNDcldhK0t2aG40LzM2UHBzb29ZTDdrYkdzYUs0?=
 =?utf-8?B?WnVOUWo4dFVzcGxEQ000RE5FSHJTZWxWN0Vsb2JEbFlKQ3BkTWFSWEYxdWVm?=
 =?utf-8?B?dDJyS0Y5NVF2WDEzc21CMXo2TzhaajZYK1ZGZnNUOWUzTXRuNXNuKzNBdlgr?=
 =?utf-8?B?U1kzTG1wUk5oZGVOaWVVWVV2Nnd3TWdvVkhVM0luUTloTUNtKzdlNTA2RjBX?=
 =?utf-8?B?RWpyNDJHL05mTVdyclJ2SWllTlpaQ0tCeG9GMkJJcXFJRzRUTVhlZ2xXMWc0?=
 =?utf-8?B?L0E3ZHEzYTZwN3phWmhzaWdUS1NpK0dWMmlrV1BGNzJBdFJvL3c9PQ==?=
X-Forefront-Antispam-Report: CIP:85.118.203.85;CTRY:SE;LANG:sv;SCL:1;SRV:;IPV:NLI;SFV:NSPM;H:kappa.post.nuhet.se;PTR:kappa.post.nuhet.se;CAT:NONE;SFS:(13230040)(12012899012)(3072899012)(2092899012)(69100299015)(4022899009)(31052699007)(39142699007)(8096899003)(4076899003);DIR:INB;
X-MS-Exchange-ATPSafeLinks-Stat: 0
X-MS-Exchange-ATPSafeLinks-BitVector: 0:0x0|0x0|0x0|0x0|0x0|0x0;
X-MS-Exchange-CrossTenant-OriginalArrivalTime: 12 May 2025 06:26:09.2648
 (UTC)
X-MS-Exchange-CrossTenant-Network-Message-Id: 92ac7b9b-f612-4242-f0fb-08dd911de251
X-MS-Exchange-CrossTenant-Id: 92f52389-3f0f-4623-9a3b-957c32d194e5
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthSource: AMS0EPF00000197.eurprd05.prod.outlook.com
X-MS-Exchange-CrossTenant-AuthAs: Anonymous
X-MS-Exchange-CrossTenant-FromEntityHeader: Internet
X-MS-Exchange-Transport-CrossTenantHeadersStamped: GVZP280MB0990
X-OrganizationHeadersPreserved: GVZP280MB0990.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM
X-OriginatorOrg: regionskane.onmicrosoft.com
X-CrossPremisesHeadersFilteredByDsnGenerator:
        GVYP280MB1941.SWEP280.PROD.OUTLOOK.COM

Subject: Kurs om legionella och energifrågor i VVC- och tappvattensystem
From: Svensk Energiutbildning <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Mon, 12 May 2025 08:26:08 +0200

Legionella och energiförluster i tappvattensystemKurs om hur man förebygger och hanterar utbrott av legionella samt 
hur energiförluster minskas i nya respektive befintliga tappvattensystem. I kursen fokuserar vi på hur man förebygger legionella och hanterar utbrott om olyckan är framme. Eftersom förutsättningarna för legionella har en koppling till systemens energieffektivitet har vi slagit ihop frågorna i en och samma utbildning. Du lär dig vad legionella är, hur man mäter förekomsten, hur man minimerar riskerna och bekämpar utbrott. Vi går också igenom gällande lagstiftning som innebär stort ansvar för fastighetsägare. Energiförluster från tappvattensystem är ofta höga och en viktig förklaring är att dessa nästan alltid uppskattas med schablonvärde i projektering. I kursen lär du dig hur man mäter och beräknar förluster. Med fokus på VVC går vi igenom vilka åtgärder som kan vidtas i befintliga system och hur man styr upp såväl projektering som utförande i nybyggnad. Kursledare är Jonatan von Seth, en av landets ledande experter inom området.